A német belügyminiszter olyan programokat kíván bevezetni, amelyek célja, hogy felkészítse a diákokat a természeti katasztrófákra és a háborús helyzetekre. Az elképzelés szerint az iskolások számára hasznos ismereteket és készségeket nyújtanak, hogy tudat
Az elméleti órák mellett a diákok felkészítése érdekében gyakorlati foglalkozásokat is terveznék, amelyek során a különböző vészhelyzetek kezelésére tanítanánk őket Alexander Dobrindt javaslata alapján. Ezzel a megközelítéssel a pedagógusok és a diákok is egyetértenek, hiszen fontosnak tartják a biztonságos környezet megteremtését és a szükséges készségek elsajátítását.
Németország konzervatív belügyminisztere, Alexander Dobrindt, a gyakorlat orientált órák keretében kívánja felkészíteni a diákokat a háborús helyzetek, krízisek és katasztrófák kezelésére – értesült a DW.
Az országban elméleti órák keretein belül már megjelent a veszélyhelyzetekre való felkészítés az iskolában. Ezt emelné az idősebb diákok számára magasabb szintre Dobrindt azzal, hogy tanévente egy alkalommal a diákoknak gyakorlati oktatáson is részt kellene venni. Ezeken például azt sajátítanák el, hogy hogyan kell használni a tűzoltó készüléket, hogyan reagáljanak arra, ha egy társuk megsérül, és hogy hogyan kell újraélesztést végezni.
Az ötletről akkor beszélt a Handelsblatt című lapnak, amikor Friedrich Merz kancellár megjegyezte, hogy az ország nem háborúban, de békeidőben sem él. Szakértők véleménye szerint Oroszország, Vlagyimir Putyin irányítása alatt, még az évtized végéig támadhat meg egy NATO-tagállamot. Ez a lehetőség nemcsak Németországban, hanem több más országban is, például Lengyelországban, komoly aggodalmat keltett, és ezekben az államokban már aktívan készülnek a várható eseményekre.
Bár a politikusok Dobrindt felvetését vegyesen fogadták, a legnagyobb tanári szakszervezet, a 165 000 tagot számláló German Teachers Association szerint jogos a politikus felvetése.
"A háború - legyünk tisztában vele - már hosszú ideje része az osztálytermek mindennapjainak" - nyilatkozta Stefan Düll, a szakszervezet vezetője. Hangsúlyozta, hogy a fiataloknak joguk van ahhoz, hogy nyíltan és őszintén kifejezzék véleményüket olyan témákról, amelyek befolyásolják az életüket.
Az ötletet támogatja a Német Diáktanács Szövetségi Bizottságának főtitkára, Quentin Gärtner is. Szerinte fontos, hogy a diákokat felkészítsük a lehetséges veszélyhelyzetekre, hiszen ezáltal nagyobb biztonságban érezhetik magukat. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ezek az oktatási programok csakis szakemberek és pszichológusok jelenlétében valósulhatnak meg, hogy a diákok mentális egészsége is megfelelő támogatást kapjon.



