Az Árpád híd műszaki állapota rendkívül aggasztó, és a felújításának szükségessége egyre sürgetőbbé válik, mégis a helyzet változatlan marad.


A hidak állapotát vizsgálták meg a BP Műhely szakértői a tél közeledtével, arra voltak kíváncsiak, hogy a fagyokat hogy fogják viselni. Most három nagy Duna-hidat vettek górcső alá, de lesz folytatás is. A legrosszabb állapotban az Árpád híd van.

A főváros legnagyobb forgalmat bonyolító hídja, a 2x3 sávos Árpád híd már több mint 40 éve szolgálja a budapestieket jelentősebb felújítás nélkül. A Budapest Közút szerint a Petőfi híd után ez a legrosszabb műszaki állapotú Duna-híd, amely a főmeder felett ível át. Az elmúlt évtizedekben mindössze apróbb karbantartási munkák, dilatációcserék és javítások történtek, de komoly rekonstrukcióra sosem került sor.

A szakértők véleménye szerint elengedhetetlen a korrózióvédelem, a szigetelés cseréje, a pályadilatációk teljes körű felújítása, valamint a saruk alapos átvizsgálása. A BP Műhely szakemberei hangsúlyozták, hogy ha ezeket a feladatokat nem hajtják végre, az Árpád híd hamarosan Budapest egyik legproblémásabb közlekedési csomópontjává alakulhat.

Összértékelés: 10/4 - műszaki állapota aggasztó, felújítása sürgető.

A Margit híd 2011-ben zárta le nagyszabású, teljes körű felújítását, amely majdnem egy évtizedes előkészítés után valósult meg. A munkálatok során a teljes pályalemezt ki kellett cserélni, annyira leromlott a szerkezet állapota. Az azóta eltelt több mint tíz évben a híd jól bírta a forgalmat, de a szakértők szerint a 14 éves aszfaltkopóréteg cseréje már időszerű. Emellett kisebb szépészeti munkákra - korlátjavításra, burkolattisztításra, festésekre - is szükség lenne. Összességében a Margit híd stabil és biztonságos szerkezetű, de ha a városvezetés nem tervezi be időben a következő karbantartási ciklust, néhány éven belül újra komolyabb munkákra lehet szükség.

Összértékelés: 10/8 - az eszköz jó állapotban található, azonban érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni a kopóréteg állapotát.

A Lánchíd, Budapest ikonikus és történelmileg legfontosabb Duna-hídja, 2023-ban új életre kelt, miután hosszú évek előkészítése és felújítási munkálatai után végre befejeződtek a rekonstrukciós folyamatok. Az újjáépítés során a hídpálya teljesen megújult, a láncszerkezet pedig új, korszerű korrózióvédelmet kapott, amely biztosítja a tartósságát. Emellett modern, energiatakarékos díszkivilágítást is telepítettek, amely nemcsak esztétikai szempontból emeli ki a hídat, hanem hozzájárul Budapest éjszakai varázsához is. Bár a híd most kitűnő műszaki állapotban van, a környező infrastruktúra, mint például a Várhegy alagút és a 2-es villamos aluljárója, szintén felújításra szorul. A híd autóforgalmának korlátozása politikai viták kereszttüzébe került, hiszen a városvezetés döntése sokakban ellenérzéseket keltett. A közlekedési szakértők azonban hangsúlyozzák, hogy a tehermentesítés kedvezően hathat a híd szerkezetére, és hosszú távon hozzájárulhat annak élettartamának növeléséhez. A Lánchíd tehát nemcsak a múlt, hanem a jövő szimbóluma is, amely újra a város szívének középpontjában áll.

Related posts