A terepjárót a targonca platójára helyezte, majd elindult a város szívébe.
Egy ügyes sofőr egy profi targoncát alkalmazott, hogy egy Nissan terepjárót emeljen fel három méter magasságba a város szívében, Franciaországban. Ez a különleges látvány mindenkit meglepett, aki az utcán sétált.
Az esemény 2025. szeptember 28-án, egy napsütéses vasárnapon zajlott a franciaországi Saint-Lô szívében. A France 3 Régions tudósítása szerint a szürreális konvojról készült felvételek villámgyorsan elárasztották a közösségi médiát, hiszen senki sem tudta figyelmen kívül hagyni a látványt.
A sofőr, mindenféle figyelmeztető jelzés vagy villogás nélkül, magányosan haladt, láthatóan valamilyen személyes ügyet intézve. Járműve ingatag pozícióban magasodott a többi autó fölé, mintha egy különös, nem hivatalos felvonulás része lenne. Az improvizált "konvoj" természetesen nem maradt rejtve a forgalom többi résztvevője előtt. Sőt, végül nekiütközött egy jelzőlámpának, amely azóta is ferde állapotban, meggörbülten áll a kereszteződésben.
Az önkormányzat értesülései nyomán logikus döntést hozott: bejelentették, hogy feljelentést tesznek "közvagyon rongálása" miatt. Bár az anyagi kár csupán egy elferdült lámpa formájában jelentkezett, a valós kockázat sokkal súlyosabb volt. Ha a terepjáró a forgalom sűrűjében leesik a villáról, akár gyalogosokat vagy más autósokat is súlyosan megsebesíthetett volna. Szemtanúk megosztották véleményüket: míg egyesek "buhera mentőakcióról" beszéltek, mások egyértelműen szándékos veszélyeztetésről tettek említést. Akárhogy is, a három méter magasban lebegő terepjáró látványa a belváros szívében mély nyomot hagyott a járókelőkben.
A közúti autómentés szabályozása két esetet különböztet meg Franciaországban. Autópályán vagy gyorsforgalmi úton kizárólag engedéllyel rendelkező, hivatalos cégek avatkozhatnak be. A mentőjárműnek 30 percen belül meg kell érkeznie, és ha a javítás fél óránál tovább tart, a jármű elszállítása kötelező.
Városban vagy másodrendű utakon a "magán" autómentés engedélyezett, azonban ezt is szigorú feltételek mellett lehet végezni. Először is, a vontató járműnek nehezebbnek kell lennie, mint a vontatottnak. Másodszor, mindkettőt jóváhagyott vonószerkezettel kell felszerelni, a sebesség pedig legfeljebb 25 km/h lehet.
Egy villástargonca, mint amilyet ebben az esetben használtak, nyilvánvalóan nem illik bele ebbe a klasszikus sémába. Ez a helyzet pedig tényleg kacifántos egy baleset esetén: ha a szállított jármű vagy az infrastruktúra megsérül, a hagyományos kötelező biztosítás nem fedezi a kárt, a targoncát irányító sofőr polgári jogi felelőssége merülhet fel az autoplus.fr szerint,




