Két Forma-1-es csapat közös jövőbe vág, és összefogják erejüket, hogy együtt érjék el a sikereket.


A Racing Bulls aerodinamikai csapata az eddigi, elavult bázisáról egyenesen a Red Bull Racing impozáns központjába költözik, hogy 2025-re új szintre emelje a fejlesztéseket.

A Red Bull kisebbik csapata, a korábban Toro Rosso, AlphaTauri, tavaly VCARB néven szereplő, idéntől Racing Bullsként futó alakulat központja mindig is az olaszországi Faenzában volt, de a nagy testvérhez hasonlóan az Egyesült Királyságban is van egy bázisuk.

Az Oxford és Milton Keynes határán elhelyezkedő Bicester városában működik a csapat aerodinamikai részlege, valamint a tervezői csapat egy része. Ennek hátterében praktikus okok állnak, hiszen a közelben található a nagycsapat szélcsatornája, ami lehetővé teszi a hatékony együttműködést és a fejlesztések gyorsabb végrehajtását.

A Racing Bulls csapata az idei évben elhagyja a régi, megkopott bicesteri létesítményét, és izgalmas új kalandra készül: a Red Bull Technology Campusra költözik Milton Keynes-be. Ez a váltás friss szellőt hoz a csapat életébe, lehetőséget teremtve a modernizációra és a fejlődésre.

Ez a lépés rendkívül indokolt a logisztika és a költséghatékonyság szempontjából, hiszen a két Red Bull-csapat közötti műszaki együttműködés maximálisra fokozásának újabb lépcsőfoka. Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy a Red Bull jelenleg hátrányban van a szélcsatornás fejlesztések terén. Bár folyamatban van egy új létesítmény építése Milton Keynes-ben, az csak 2026-ra fog elkészülni és működőképes állapotba kerülni.

"Örömmel értesítem, hogy elkészült a Milton Keynes-i új irodánk! Az IT csapat már befejezte a telepítést, és célunk, hogy a téli szünet alatt zökkenőmentesen lebonyolítsuk a költözést, így nem kell időt veszítenünk a tervezés és a szélcsatornás munkálatok során. Ez egy jelentős előrelépés számunkra, hiszen egy modern, korszerű létesítménybe költözünk" - nyilatkozta a PlanetF1-nek a csapat ügyvezetője, Peter Bayer. Hozzátette, hogy a korábbi Bicester-i helyszín szűkös volt, ami miatt a két vezető tervező is csupán egy apró irodán osztozott.

"A szép iroda önmagában nem garantálja a sikeres köridőt, de egy csapásra vonzóbb munkaadóvá tesz minket. Ráadásul saját étkezdénk is lesz, ami igazán különleges élményt nyújt majd. Jelenleg edzőtermünk még nincs, de már megállapodtunk egy helyi vállalkozással, ahová a kollégák eljárhatnak edzeni. A gyártórészlegünk teljesen modernizálva van, új, csúcstechnológiás gépekkel, és friss CFD-felszerelést (számítógépes áramlástani) is beszerzünk. Tehát a költözés 2025-re egy új lehetőséget hozhat számunkra" - mesélte a főnök.

A Racing Bulls csapatánál 2025-re izgalmas változások várhatóak: a jól ismert Cunoda Juki mellett a Forma-2-ben tavaly a második helyet elért Red Bull-nevelt, Isack Hadjar is a volán mögé ül. Eközben Liam Lawson Max Verstappen csapattársa lesz a Red Bull Racing színeiben, ami új kihívásokat és lehetőségeket tartogat a fiatal tehetség számára.

Related posts