Megkapta a hivatalos rendszámát a Porsche legextrémebb versenyautója!


A 2,4 milliárd forintos áron készült különleges autóból csupán egyetlen példány fog készülni, amely várhatóan a Le Mans-i versenypályán, a Goodwoodi Fesztiválon és a Porsche múzeumában mutatkozik be a nagyközönség előtt.

Hamarosan kezdetét veszi a legendás 24 Hours of Le Mans, ahol a Porsche a 963-as versenyautóját viszi pályára. Ez a különleges gép az autósport világának esszenciáját képviseli, így az utcákon soha nem találkozhatunk vele. Viszont a Porsche egy neves figura kérésére mégis elkészítette a rendszámos változatot: bemutatkozik a Porsche 963 RSP, amely a menőség és a teljesítmény új dimenzióit képviseli. Ilyen autóval igazán kitűnni a tömegből nem mindennapi élmény!

A projektben a Porsche, a Penske Motorsport és a Porsche Cars North America és az autó tulajdonosa, Roger S. Penske vett részt (monogramjából jön az RSP rövidítés). Penske ötlete az utcai, street legal 917-esből indult, amit a Porsche 50 éve készített Count Rossinak.

Nem újdonság senkinek, de egy versenyautóból nem egyszerű forgalomban használható verziót készíteni. Rengeteg egyéb dolog mellett megemelték a futóművét, puhább lengéscsillapítókat kapott, a lámpavezérlését újraprogramozták és szereltek bele dudát.

A versenyfülkét bevonták bőrrel és Alcantarával, a szénszálas kagylóülést kipárnázták, a headsetnek külön kialakított helyet alakítottak ki, ahogy a laptopnak is, amivel be lehet indítani - igen, a 963-asnak nincs indítógombja, laptopról kell beindítani a kocsit. Az autóból kivették az itató rendszert, helyette a műszerfalra fúrtak egy pohártartót - ez őszintén szólva nem sikerült túl elegánsan.

A műszaki alapok változatlanok maradtak: a hibrid rendszerrel kiegészített 4,6 literes biturbó V8-as motor található benne, mint a versenyautók esetében. Azonban az MGU váltón finomítottak, hogy a váltás élménye simább legyen, így a közúti használat során nagyobb kényelmet nyújtson. A Porsche nem osztotta meg a 963 RSP pontos teljesítményét, de egy közleményükben utalnak arra, hogy az autót "szelídítették". Ez arra enged következtetni, hogy valószínűleg nem éri el a 680 lóerőt, hanem annál valamivel visszafogottabb teljesítménnyel bír.

A karbon-kevlár kaszninál fogva a fényezés igazi kihívást jelentett, hiszen a versenygépekhez képest rendkívül vékony a felület. Végül azonban sikerült megoldaniuk a feladatot, és a választás a Martini-ezüst árnyalat mellett esett, amely a Rossi-féle 917-es ikonikus megjelenését idézi.

Az RSP egyetlen példányban készült, nem is lesz több belőle. Az Autocar információ szerint a modell több mint 2,4 milliárd forintba került. Azt nem tudni, hogy Penskének mi a terve az autóval, de az biztos, hogy megfordul majd Le Mans-ban, a stuttgarti Porsche múzeumban, és a Goodwood Festival of Speeden is együtt vonul majd az eredeti 917-essel.

Related posts