Norris nem találja a helyét Piastri mellett, hiszen a fiatal pilóta a Spanyol Nagydíjat is magabiztosan megnyerte, ezzel tovább növelve előnyét a világbajnoki versenyben.


Oscar Piastri diadalmasan zárta a 2025-ös Forma-1-es Spanyol Nagydíjat, ezzel megszerezve idei ötödik győzelmét a McLaren színeiben. A második helyen csapattársa, Lando Norris végzett, míg a dobogó harmadik fokán Charles Leclerc, a Ferrari pilótája állt, aki az utolsó körök során megelőzte a címvédő Max Verstappent. Piastri győzelme tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben, így egyre közelebb kerül a bajnoki címhez riválisai előtt.

Oscar Piastri hatalmas lelkesedéssel várta a vasárnapi délutáni rajtját a Spanyol Nagydíjon, hiszen a világbajnoki pontverseny éllovasaként ez volt a negyedik pole pozíciója pályafutása alatt. A szombati időmérőn elért eredménye igazán figyelemre méltó volt. Az ausztrál versenyző a hétvége során igazi formához jutott: bár az első szabadedzést Lando Norris, a McLaren csapattársa előzte meg, a következő két gyakorláson már ő diadalmaskodott, megmutatva, hogy képes a legjobbak között is helytállni.

A vb-aspiráns mellől Norris startolhatott, míg a második sorból az óriási csatát vívó Max Verstappen (Red Bull) és George Russel (Mercedes) indult neki a futamnak. A szintén Red Bullos Cunoda Júki egészen katasztrofális időmérőt zárt, ugyanis a japán csak az utolsó rajtkockából rajtolhatott el.

Szombat este egy meglepő hír robbant be a motorsport világába. Az Index beszámolója szerint az Aston Martin pilótája, Lance Stroll, aki csuklófájdalmakra hivatkozva döntött úgy, hogy visszalép a versenyzéstől. A kanadai versenyző tavaly, 2023-ban, kerékpáros baleset következtében szenvedett csuklótörést, ami műtéti beavatkozást is igényelt. Mégis, a bahreini szezonnyitón szinte csodával határos módon visszatért, és a versenyt a hatodik helyen fejezte be, mielőtt a kockás zászló leintette volna őt.

A Stroll rehabilitációja előtt még további beavatkozások várnak rá a csapata szerint. Ennek következtében a rajtrácson csupán 19 versenyző állt fel, mivel a szabályok értelmében az időmérő edzés után a csapatok már nem válthatják le a pilótáikat.

Piastri a rajtot követően egy pillanatra sem mutatott gyengeséget, megőrizve az első helyét, miközben Verstappen élénkebb startot produkált, mint Norris, ami miatt a brit a harmadik pozícióba csúszott vissza. Az első körök igazi nyertese a 15. helyről érkező Sauberes Nico Hülkenberg volt, aki gyorsan öt másik autót is maga mögé utasított. A Ferrari párosa szintén pozitívan élhette meg a rajtot, hiszen Lewis Hamilton egy, Charles Leclerc pedig kettő helyet nyert, így a futam korai szakaszában a negyedik és ötödik pozíciót foglalták el.

A tizedik kör környékén megkezdődtek az első kiállások, de a lágy keverékű gumikat választó Williamsek nem élvezhették a várva várt előnyöket. Sajnos mindkét pilóta értékes másodperceket veszített, így Alexander Albon és Carlos Sainz a mezőny hátsó részébe szorultak.

Nem sokkal később Norris egy szép előzést bemutatva visszavette a második helyet holland riválisától, aki néhány körrel később már meg is látogatta a boxutcát egy friss lágykeverékű garnitúráért. A verseny egyharmadánál pedig már ismét harmadikként rótta a köröket a négyszeres világbajnok, megfutva a verseny addigi leggyorsabb körét is, míg a két McLaren próbálta addig elhúzni a kerékcserét, ami csak lehetséges volt.

Albon versenye drámai fordulatot vett, amikor egy koccanás következtében az első szárnya cserére szorult. A thai pilótát ráadásul egy tíz másodperces büntetéssel is sújtották. A rövid körözés után visszavonták a boxba, ezzel véget vetve a versenyének. Verstappen előnye sem tartott sokáig, hiszen a 30. körben, a mezőny többi versenyzőjéhez hasonlóan, ő is közepes gumikra váltott a már használt lágy szettjéről, ami egy háromkiállásos stratégia előrevetítését jelentette.

Féltávnál Piastri, Norris, Verstappen volt az élen a sorrend, azonban a brit pilóta nem tudott közelebb kerülni csapattársához három másodpercnél. Norrisnál érdeklődtek is a mérnökei miért nem tudja ledolgozni a különbséget, aki az elülső gumik szemcsésedésére panaszkodott. Mindeközben a harmadik holland folyamatosan dolgozta le a távolságot.

A 4. és 7. helyen versenyző Mercedesek és Ferrarik izgalmas párbajba keveredtek egymással. Leclerc és Russell a 42. és 43. körben is a friss gumikra váltottak, remélve, hogy ezzel megelőzik ellenfeleiket. Ezzel szemben Hamilton és Kimi Antonelli úgy döntöttek, hogy továbbra is kitartanak a már több mint húsz kör óta használt közepes gumik mellett.

A holland világbajnok végül a 48. körben hajtotta végre az utolsó kiállását, és lágy gumikat szerelt fel, hogy még egy utolsó próbálkozással megelőzze a brit csapat autóit. Norris és Piastri azonban nem tétlenkedtek, és azonnal reagáltak, hiszen nem akarták, hogy a Red Bull versenyzője bármiféle gumihátrányt ki tudjon használni.

A sorrend a három világbajnoki aspiráns között viszont nem változott, Norrist és Verstappent is feltartották a lekörözöttek, ennek ellenére az izgalmakat Antonelli kicsúszása szolgáltatta. Az olasz pilóta hibája után ugyanis Safety Cart hívtak a pályára, ami nemcsak a mezőnyt rántotta össze, de a három nagymenő is kit tudott állni friss gumikért.

A biztonsági autós fázist követően Leclerc egy Verstappen megcsúszást követően kihasználta az alkalmat, és kielőzte a hollandot, majd a Russell is közel került a címvédőhöz, de kisebb koccanásuk ellenére nem tudott elé kerülni a brit versenyző. Verstappen nem sokkal később megint összetalálkozott a Mercedes versenyzőjével, ami időbüntetést jelentett a hollandnak.

A világbajnokság izgalmai már csak két hét múlva térnek vissza, és ezúttal Kanadában folytatódik a verseny!

Related posts