"Már egy végtelennek tűnő időszak telt el..." - Hamilton ismét nekilát a dobogós célok elérésének | M4 Sport


Lewis Hamilton a nem éppen ideális beállításokkal rendelkező Ferrarijával küzdött az austini időmérőn, de ennek ellenére sikerült elérnie, hogy a vasárnapi versenyen a dobogó egyik fokára pályázhasson!

Charles Leclerc a 3. helyen, míg Lewis Hamilton az 5. pozícióban fejezte be az Amerikai Nagydíj időmérő edzését. Ez a Ferrari számára kedvező előrelépést jelent, mivel az utóbbi versenyhétvégék során folyamatosan azzal panaszkodtak, hogy a versenyautójuk valódi teljesítményéhez képest gyengébb rajthelyeket tudtak csak megszerezni.

Hamilton az utóbbi időszakban többször is hangsúlyozta, hogy csapatának az időmérő edzések "megvalósításában" jelentős fejlődésre van szüksége. Rendszeresen utalt a nem megfelelő gumiválasztásokra, a boxutcában eltöltött hosszú várakozási időkre, valamint a gumik előkészítésének és időzítésének hiányosságaira, amelyek mind hozzájárultak a csalódást keltő eredményekhez. Most, Austinban, úgy tűnik, hogy ezen a téren pozitív változásokat érzékelt.

"A brit megjegyezte, hogy az autó nyilvánvalóan felülmúlta a pénteki teljesítményt, és elsősorban a csapat munkája révén, amely a folyamatok és a kivitelezés terén is kiemelkedő volt. Ezt az elért időeredmények is tükrözik."

Frédéric Vasseur, a főnöke véleménye szerint, ez a titka a még eredményesebb teljesítménynek.

"Többet tudtunk kihozni a teljesítményből és a gumikból. Az autóban rejlő potenciál egy dolog, meghatározó, hogyan készíted elő a gumikat, hogyan viszed őket a megfelelő hőmérsékleti és nyomástartományba. Ez fontos. Ezek miatt látunk annyi teljesítményingadozást, nem az autó nyers teljesítménye miatt" - magyarázta a francia.

Kiemelte, hogy bár örömmel tölti el a visszatérés az élvonalba, mégsem érzi teljes mértékben elégedettnek magát a napjuk alakulásával. "Örülök, hogy újra az élen vagyunk, de van bennem egy érzés, hogy több is kihozható lett volna ebből a helyzetből."

Hogy több is lehetett volna a Ferrariban, azt Hamilton is megerősítette. Ő az autója egyensúlyával birkózott az időmérő alatt. "Szenvedtem az egyensúllyal. Már az elejétől óriási alulkormányzást tapasztaltam. Bementem a boxba, kettő fokozattal növeltük a szárnyállást, kimentem, bejöttem, megint két fokozat. Folyamatosan növeltük. A végéig nyolc fokozattal növeltük az első szárny állását. Ezzel az alulkormányzással nehéz volt kezelni az elejét. Az utolsó körben már közelebb kerültem a vágyott egyensúlyhoz, de ha visszamehetnék a Q1-ig, ilyen autóval kezdtem volna, és onnan építkeznék."

"Csapatként összességében sikerült fejlődnünk. Mindenki kiválóan teljesített a garázsban, a mérnökök is hozzájárultak a sikerünkhöz, és jelentős lépéseket tettünk előre. Örömmel tölt el, hogy a legjobb öt között lehetek. Persze, szeretnék egy kicsit előrébb tartani, de mindent megteszek, hogy elérjem a célomat."

"Nem érzem magam frusztráltnak, éppen ellenkezőleg: hálás vagyok, hogy a legjobb öt között szerepelek. Az volt a célom, hogy megelőzzem a Mercedest, hogy ezzel is hozzájáruljak a csapat pontszerzéséhez. A gyárban dolgozó kollégák mindenképpen megérdemlik ezt. Ma fantasztikus munkát végeztek a garázsban, és sikerült előrelépni. Szerettem volna még jobb eredménnyel zárni a versenyt. Reméljük, vasárnap sikerül elérnünk a kitűzött céljainkat."

Hamilton az ötödik rajthelyről vág neki a versenynek, ezzel máris közelebb került a dobogós helyezéshez, mint az utóbbi hétvégéken bármikor. Továbbra is az első Ferrari dobogóját keresi. Ha Austinban sem sikerül neki a várva várt eredmény, akkor beállítja Didier Pironi negatív rekordját, aki 19 versenyt várt az első ferraris dobogójára, mielőtt végre pezsgőt bonthatott. A franciánál senki sem töltött hosszabb időt a vörös autóval anélkül, hogy a dobogóra állhatott volna.

„Ezt megígérem, Hamilton.”

A spanyol média felé határozottan kifejezte céljait: "A versenyt szeretném megnyerni. Az ötödik helyről való indulás nem könnyű, de örömmel tölt el, hogy máris közelebb vagyok az élmezőnyhöz. Mindent beleadok, hogy elérjem a célomat."

Hogy a versenytempójuk mire lesz elég, azt nem tudja. A Ferrarinak mindenesetre szüksége lenne a sikerélményre, mint egy falat kenyérre. Spa óta nem álltak dobogón. Vasseur ennek kapcsán elismerte, talán elhamarkodták az idei autójuk fejlesztésének leállítását. "Frusztráló helyzet ez, mert túl korán álltunk le a fejlesztésekkel. Alábecsültük annak hatását, hogy tizenhét versenyt teljesítünk pozitív eredmények nélkül. Szükségünk van az ehhez hasonló jó eredményekre" - ismerte el a csapatfőnök.

Related posts