Lázár a Fertő tavi projektről: Az osztrák "megszállási terv" gátat vet a magyar oldal fejlődésének.

Lázár János építési és közlekedési miniszter keddi soproni sajtótájékoztatóján a város jövőbeli fejlesztéseiről és a Fertő-tavi beruházásokról osztotta meg gondolatait, miután találkozott a helyi önkormányzat képviselőivel. A miniszter hangsúlyozta, hogy a céljuk az, hogy minden soproni lakossal közösen dolgozzanak a város fejlődéséért a következő időszakban - számolt be róla az MTI.
Sopron városában jelentős, több milliárdos fejlesztések várhatóak, miközben egy átfogóbb együttműködés is formálódik - nyilatkozta Lázár. Az elkövetkező év során 6 milliárd forintos forrást fordítanak a belterületi utak felújítására. Emellett a Fertő-tó magyar oldalán is céljuk, hogy olyan vonzó környezetet alakítsanak ki, mint amilyen az osztrák parton található.
A tónál zajló fejlesztéseket egy osztrák "megszállási terv" gátolja, amely látszólag csupán az osztrák érdekeket helyezi előtérbe – állította. Szerinte a burgenlandi vezetés mentalitása inkább szűklátókörűséget tükröz.
"Tiszteletben tartjuk a természet kincseit, és elkötelezettek vagyunk azok megóvása mellett. Ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy a magyar választópolgárok is ugyanolyan színvonalú szolgáltatásokban részesüljenek, mint az osztrák oldalon, ahol a Fertő tó mellett élők élvezhetik ezeket a lehetőségeket" - nyilatkozta Lázár, hangsúlyozva, hogy a tónál egy "normális megoldásra" van szükség.
Lázár bízva tekint a jövőbe, remélve, hogy a "zöld radikális szervezetek" felismerik: a soproniak számára is fontos, hogy hozzáférjenek a vízhez. Ha Ausztriában van lehetőség egyes ügyek rendezésére, akkor ezt Magyarországon is elérhetővé kell tenni. A kormány tudatában van annak, hogy a környezetvédők aggódnak a tó védelme miatt, ezért támogatja Barcza Attila országgyűlési képviselő közvetítésével történő egyeztetések megkezdését a civil szervezetekkel.
A térség vasúti közlekedésével kapcsolatban a miniszter kifejtette, hogy a GYSEV, amely most már magyar irányítás alatt áll, jelentős szerepet fog játszani Magyarország közlekedési rendszerében a jövőben. "Az osztrák fél eddig számos előnyt élvezett, de most itt az idő, hogy mi is érvényesüljünk" - emelte ki Lázár. Hozzátette, hogy ez nem jelenti azt, hogy az osztrák partneri viszonyt háttérbe szeretnénk szorítani, csupán azt, hogy nem fogadjuk el a pozíciók jelenlegi aszimmetriáját, ahol ők mindig felül, mi pedig alul helyezkedünk el.