Az új Subaru Outback külső megjelenése talán nem a legszembetűnőbb, de a belső tér valódi kincseket rejt. A dizájnja ugyan eltér a megszokott formáktól, viszont a belső élmény és a komfort páratlan. Kívülről talán egyszerűnek tűnik, de belül a prémium any


A Subaru Outback története kezdetben egy emelt hasmagasságú kombiként indult, de az idők változásával a koncepciója is átalakult. Az új modell már nem hordozza magán azt a laza bájt, amely harminc éve elbűvölte a közönséget. Mostanra egy kombi szabadidő-autóvá fejlődött, amelynek formavilága meglehetősen szokatlan, és új utakat keres a sokoldalúság és a stílus határvonalán.

Sokak számára a Subaru nem csupán egy szokatlan japán autógyártó, amely az amerikai filmekben a megbízható családi autó szerepét játssza, hanem egy igazi technikai gyöngyszem, amellyel ügyes kezekkel rendelkező pilóták szelték át a földutakat. Azonban a rali világának izgalma mára eltűnt a Subaru kínálatából, akárcsak a keret nélküli ablakok és a legendás hathengeres bokszermotorok. Az új Outback pedig már nem a kalandvágyó kombi, hanem inkább egy olyan szabadidő-autó lett, amelynek vonzereje nem a külső megjelenésében rejlik.

Az Outback dizájnja a menetfényekkel és LED-es fényszórókkal, valamint a piros fénycsíkkal összekapcsolt hátsó lámpákkal tökéletesen tükrözi a modern autós trendeket. A fényezés nélküli műanyag elemek praktikusak terepen, mivel kevésbé látszanak meg rajtuk a karcolások. Ugyanakkor az összkép meglehetősen darabos, és hiányzik belőle a harmónia. Ahhoz, hogy az Outback vonzó legyen, érdemes a belső értékekre összpontosítani.

Kétségtelen, hogy az utastér egyik legnagyobb erénye, hogy a külső szemlélők számára szinte láthatatlan marad az Outback belseje, de ez csupán a jéghegy csúcsa. A Subaru kabinja számos tekintetben jelentős fejlődésen ment keresztül. Az újrahasznosított anyagok használata és a megnövelt hangszigetelés révén az utasok számára sokkal kellemesebb környezetet teremtettek. Az óracsoportot egy lenyűgöző 12,3 colos kijelző váltja fel, míg a központi érintőképernyő 12,1 colos, vízszintes formátumú, így modern megjelenést kölcsönöz a műszerfalnak. A fokozatmentes automata sebességváltó klasszikus karja és a klímakonzolon található fizikai gombok gondoskodnak arról, hogy a vezetés élménye ne csak stílusos, hanem rendkívül praktikus is legyen.

Motorházteteje alatt nem egy rekesz van vagy hatalmas műanyag lap, hanem valahol a mélyben egy benzinmotor. Az alapváltozatban egy 2,0 literes, négyhengeres bokszermotor 180 lóerővel 240 newtonméter nyomatékkal, hozzá fokozatmentes automata váltó csatlakozik (szimulált fokozatokkal, hogy természetesebb legyen a CVT) és a Subaru védjegyének számító szimmetrikus összkerékhajtás. Erősebbik változatában (Outback XT) egy 2,4 literes, turbós bokszermotor van 260 lóerővel és 375 newtonméter nyomatékkal.

A Subaru Outback hasmagassága 221 milliméter, ami lehetővé teszi, hogy a terepszögei is jelentősen kedvezőbbek legyenek. A differenciálműve pedig a korábbi modellekhez képest sokkal gyorsabban zár, így valóban képes megbirkózni a nehezen járható utakkal. A hétköznapokban viszont a különböző kamerák és a vezetéstámogató rendszerek nyújtanak nagyobb segítséget, beleértve a szinte önálló vezetésre képes rendszert is, amely akár 137 km/órás sebességnél is magabiztosan navigál az autópályákon az új Outbackkel.

Related posts