Újabb tízmilliók felfedezhetik a vásárlás izgalmait a TikTok platformján!
A TikTok Shop terjeszkedése Európában folytatódik: az Egyesült Királyság és Írország után most újabb régióban nyílik meg a közösségi platform vásárlási lehetősége.
A TikTok Shop hivatalos debütálása tavalyra tehető, és ez a platform lehetőséget biztosít arra, hogy a felhasználók mindössze két kattintással hozzáférjenek a TikTok tartalomgyártók által kínált termékekhez.
A rendszer eddig számos országban működött, meghívásos alapon, mint például Kínában, Indonéziában, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Szingapúrban, Thaiföldön, Vietnámban és az Egyesült Államokban. Mostanra azonban már Európában is, különösen az Egyesült Királyságban és Írországban is hozzáférhetővé vált. 2023. december 9-én Spanyolországban is elindult a kiegészítő funkció, amely források szerint már tavaly október óta napi több millió dollárt termelt globálisan.
A brit piacon már három éve jelen lévő Shop az idei évben robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, hiszen a platformon már több mint 200 ezer aktív üzlet működik. A spanyol verzió viszont még az ír alapokra épül, és jelenleg csak meghívásos alapon érhető el. Csak bizonyos, kiválasztott tartalomgyártók kapnak lehetőséget arra, hogy teszteljék a funkciót és figyeljék a felhasználók visszajelzéseit. Ennek hátterében valószínűleg az áll, hogy az Egyesült Királyságban a platform iránti kereslet olyan mértékű volt, hogy a rendszer jelentős terhelés alá került. Egyes források szerint a spanyol Shop elindítását többször is el kellett halasztani a fenti problémák miatt.
A spanyol Shop egyik első szövetségese, a sporttermékeket gyártó Siroko véleménye szerint a TikTok jelentős átalakulást hozhat az online vásárlás világába. Ugyanakkor a TikToknak komoly kihívásokkal kell szembenéznie az új piacán, hiszen olyan nagyágyúkkal versenyez, mint az Amazon, amely az internetes vásárlások kétharmadát birtokolja. Emellett a TikToknak szembe kell néznie az AliExpress-szel is, amely szintén kínai hátterű és hasonlóan népszerű az online vásárlók körében.
A TikTok Shop spanyolországi terjeszkedése új lehetőségeket nyit meg a rövid videós platform számára, amely így egyre szélesebb piacon tudja kamatoztatni potenciálját. Érdekes kérdés, hogy miért éppen Spanyolországot célozták meg, hiszen a legfrissebb adatok alapján a spanyol TikTok-felhasználók száma, 16,7 millió, még mindig elmarad a 23 millió német és a 25 millió francia felhasználótól. Ez a stratégiai lépés azonban talán nemcsak a helyi piacra, hanem a jövőbeni dél-amerikai terjeszkedésre is utalhat. Hiszen Mexikó, ahol 78 millió TikTok-felhasználó található, valamint a spanyol nyelvű Dél- és Közép-Amerika többi része, szintén kedvező alapot biztosíthat a platform számára.