Itt a bizonyíték: a csúcs-Ferrari még mindig képes a fejlődésre!


A V12-es motorral és lenyűgöző dizájnnal rendelkező Ferrari 12Cilindri sokak vágyálmát testesíti meg, ám a Novitec műhely ismét bizonyította, hogy az álmok még tovább csiszolhatók. A szakemberek kreativitása révén a Ferrari ikonikus modellje új dimenziókat nyerhet, így a teljesítmény és a stílus határvonalai újraértelmeződnek.

Ha létezik olyan tuningcég, akire a Ferrari átalakítását teljes bizalommal rábízhatjuk, az a német Novitec. Nem szükséges őket noszogatni, hiszen önállóan is cselekednek – ahogy legújabb projektjükben is, amely a Ferrari 12 hengeres motorját célozza meg.

Munkáikra jellemző, hogy nem hagyják érintetlenül a motort, mindig növelnek annak teljesítményén. Jelen esetben ez nem történt még meg, de fejlesztik a megoldásokat, hogyan tudnának a 6,5 literes V12-es erőforrásból többet kihozni. Kapott viszont új, beépített hangerőszabályzóval rendelkező kipufogórendszert a Ferrari, melynek köszönhetően már biztos, hogy több, mint 830 lóerő az autó teljesítménye. A leendő tulajdonosok egyébként kérhetik könnyített verzióban, illetve aranyozott kipufogóvégekkel is.

A megnövekedett teljesítményhez olyan aerodinamikai fejlesztések társulnak, amelyek nem csupán a látványt fokozzák, hanem a jármű működését is jelentősen javítják. A 12Cilindri elülső és hátsó részén vékony, szénszálas "ajakszárnyak" találhatók, amelyek kiemelkedő stabilitást biztosítanak nagy sebességnél, a megnövelt leszorítóerő révén. A gépháztetőn a két szellőzőt karbon anyaggal emelték ki, emellett a szélvédő előtti terület és az első kerékjárat egy része is karbon borítást kapott. A tükrök is ebbe a modern anyagba lettek integrálva. Akik pedig még tovább szeretnék fokozni a teljesítményt, választhatják a karbondiffúzort is, mint opciót.

Az új felnik igazi látványos átalakulást hoznak, amelyeket a Novitec a Vossen gyártóval közösen tervezett. Míg az eredeti kerekek mindkét tengelyen 21 colos átmérőjűek voltak, az újdonságok hátsó része már 22 colra bővült. A kerekek és a karosszéria közötti hézag is csökkent, ami az új sportrugóknak köszönhető; ezek segítségével az autó körülbelül 30 mm-rel közelebb került az útfelülethez.

A Ferrari 12-hengeres csodáját a Vezess magazin is tesztelhette. Részletes beszámolónkat itt találod:

Related posts