Hadházy: A városban már 11 hónapja lezárva tartó karbantartási munkálatok miatt nem halad előre a tevékenység.
Hadházy Ákos személyesen bejárta a Veszprém és Ajka közötti vasúti szakaszt, amely már 11 hónapja zárva van, és ahol azóta sem történt semmilyen munkálat. A képviselő erről a tapasztalatairól a Facebookon osztott meg részleteket.
A politikus rámutatott, hogy Városlődnél mindössze egy körülbelül 150 méteres sínszakasz hiányzik, mégis közel egy éve naponta ezrek kénytelenek pótlóbuszokat használni a Budapest-Veszprém-Szombathely-Graz fővonalon, amely az európai TEN-T hálózat része.
A felújított szakaszt 2019-ben adták át, de tavaly decemberre tönkrement, mert a felújításkor nem oldották meg a töltés vízelvezetését, így a víz alámosta a pályát - emlékeztetett Hadházy.
Hozzátette, hogy bár a vízelvezető rendszer mostanra elkészült, a töltés javításának nincs látható jele, noha a MÁV korábban azt ígérte, hogy 7 méter mélyen visszabontják és újraépítik. Az ellenzéki képviselő bejegyzésében több kérdést is felvet: miért nem válaszol a MÁV a megkeresésekre, miért tart egy évig egy ilyen rövid szakasz helyreállítása, és miért nem oldották meg a vízelvezetést már az előző felújításkor.
A lezárás milliárdos károkat okozhatott a teherszállítás és a személyszállítás terén, ami sok ezer ember számára jelentett bosszúságot – mutatott rá Hadházy. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra is, hogy a pótlóbuszokat üzemeltető cégek profitálhatnak a helyzetből, köztük olyan vállalkozás is, amely közvetlen kapcsolatban áll a miniszterelnök vejével, Tiborcz Istvánnal.




