Fedezd fel, hogyan született meg a Bamakós Merci! Pénteken elindul a Budapest-Bamako kalandos útja – csatlakozz hozzánk!


Az eltökéltség már az arcán tükröződött, és bár a rozsdásodás is feltűnt, ez nem szegte kedvünket. Megmentettük ezt a csodát! Galéria: Mercedes W123 Bamako Rally 2025.

Szóval a Merci rozsdafoltjai akkoriban még szinte önálló életet éltek, a futómű egy gyakorló hadirokkant mozgását idézte, és a teljes mechanika is olyan elgyötört volt, hogy csak a legszebb emlékeink árulkodtak arról, milyen is lehetett maga a típus negyven éve, a maga fénykorában. De, és itt jön a lényeg, mi nem adtuk fel, mert amit akarunk, amit eltervezünk, azt mindig, minden körülmények között megcsináljuk. Még akkor is, ha az első terepes teszt alkalmával a Tete-katlan gyakorlatilag leszedett róla mindent, ami még maradt a negyven évnyi szolgálat után. Sebaj, aminek törnie kellett tört, aminek repülnie, repült.

Az első hónapok Kovács Levente garázsában zajlottak. A Levente-féle varázsmanufaktúra mindent megtett, hogy a sivatag következő Tigrise ne csupán életre keljen, hanem fel is készüljön a könyörtelen, poros és köves pokolra, amit az afrikai utak várnak rá. Felszerelésként egy hatalmas hűtőt és brutális haspáncélt kapott, olyan vastag anyagból, hogy még a Terminátor is siránkozva kérne belőle pótalkatrészt. Tényleg, a leglátványosabb átalakítások nála zajlottak, és bátran állíthatjuk, hogy kiemelkedő munkát végzett.

Idővel a kocsi Dunavarsányba került, ahol az ország legelkötelezettebb és legfanatikusabb oldtimer Mercedes-rajongói gárdája vette kezelésbe. Hosszú napok munkájával formálták át a fékrendszert és a futóművet, sőt, még a gyári taxi rugókat is beépítették, hogy a hasmagasság ne tűnjön teljesen nevetségesnek a sivatagi kalandok során. Mi lett az eredmény? A Tájger most úgy néz ki, mint egy csatába készülő tank, és úgy tűnik, már érzi, hogy semmi sem állhat az útjába - kivéve talán a sebességkorlátokat.

És akkor még nem is említettük a világítást! Elöl 1200 méter hosszan fénysugarak ragyognak, mint a csillagok az égen, oldalt pedig keresőlámpák és munkalámpák sorakoznak - ha valaki a Szaharában éppen egy eltűnt gémkapcsot keres, csak szóljon, és mi garantáltan rátalálunk! Kormány? Végre megérkezett a gyári verzió, ami felváltotta a régi, utólag beszerelt fa kormányt. Ülések? BMW E46-os ülés, combtámaszos, maximális kényelem, hiszen oldaltartása is van, és a Carpitlabor ügyes kezei már megvarrták nekünk. Generátor? Teljesen felújítva, hogy egész nap szolgálja a két 100Ah-s akksit, amely a 2500 wattos inverter energiaforrása. És persze, Starlink is van a fedélzeten, hiszen miért ne lenne? Ezen keresztül töltjük majd éjszaka a nyersanyagokat, hogy ti is részesei lehessetek az utazásunk minden varázslatos pillanatának.

A történet azonban nem csak az autóról szól. Idén annyi adományt kaptunk tőletek, hogy telepakoltuk a kocsit focilabdákkal, serlegekkel, sportruhákkal, és mindenféle aprósággal, amit majd szétosztunk azok között, akiknek tényleg szüksége van rá. Köszönjük nektek, névtelen hősök!

Amikor már minden készen állt, jött a várva várt hívás Tóth Áditól, a Béflex megtestesítőjétől. "Gyertek, kezdjük el a dekorálást!" - hallottam a telefonban, és innentől kezdve már nem volt megállás. Az általam megálmodott, vörös disznóra emlékeztető dizájn úgy valósult meg, hogy az autó most egy igazi mozgó műalkotássá avanzsált. Külön köszönet illeti a Nightdekor és a Fólia.hu csapatát, akik a hővédő fóliákat is felhelyezték az ablakokra, még akkor is, amikor már azt hitték, hogy végeztek. És persze, hatalmas köszönet a teljes csapatnak is! Fantasztikus munkát végeztek, és remélem, hogy ők is legalább annyira élvezték a folyamatot, mint én!

Végül, de cseppet sem utolsósorban, itt van Soós Benedek, a régi Merci motorok ifjú titánja, aki csupán egy nap alatt helyrehozta az autó gyújtását, és rendbe tette az összevissza buherált Stromberget is. Mit is mondhatnék még róla? Érdemes felkeresni őt, elmélyülni a beszélgetéseiben, és megcsodálni a műszereit. Hallgassuk meg az Árvától örökölt, évtizedek tudását, és ámuljunk el a szakértelmén!

Kedves Hölgyeim és Uraim! Izgalmas pillanatok várnak ránk, hiszen pénteken kezdetét veszi a Budapest-Bamako Rally 2025! A rajtvonalhoz a Budaörsi Reptéren érkezünk, ahol 10 órakor megkezdjük kalandunkat. Szeretettel várunk benneteket, hogy aláírjátok a Tájger hatalmas piros testét, így magunkkal vihetünk egy szép darabot belőletek ezen a hosszú és felejthetetlen úton. Ne hagyjátok ki!

Sokan érdeklődtetek: igen, idén is folytatom a vlog készítését, és talán most még izgalmasabb tartalmakkal készülök! Ne hagyjátok ki, kövessetek engem!

Related posts