A jogosítvány megszerzésének folyamata jelentős átalakuláson ment keresztül: a tanulók elvárásai is megnövekedtek.

A fiatalok számára a jogosítvány megszerzése kulcsfontosságú mérföldkő, de a tanulási folyamatot teljesen másként közelítik meg, mint ahogyan azt a szüleik tették.
Úgy tűnik, hogy a fiatalabb generációk körében a jogosítvány megszerzésének folyamata egyre inkább eltér a korábbi évtizedekben tapasztaltaktól. A mai tanulók magasabb elvárásokkal rendelkeznek, ami szoros kapcsolatban áll a felgyorsult életstílussal is. Ezt a trendet az EduKRESZ legutóbbi sajtóközleménye is megerősítette, amelyre többek között a TotalCar is felfigyelt.
A pandémia talán a legélesebben világította meg, hogy a fiatalabb generációk oktatási igényei már gyökeresen eltérnek attól, amit akár csak egy évtizeddel ezelőtt megszokhattunk. A digitális megoldások számos esetben jelentős könnyebbséget hoztak az oktatásba, azonban a tanároknak is villámgyorsan kellett alkalmazkodniuk ehhez az új helyzethez. Sajnos, az online oktatásra való átállás nem mindig zajlott zökkenőmentesen, és sok helyen kihívásokkal kellett szembenézniük az oktatóknak és a diákoknak egyaránt.
Bár a jogosítvány megszerzésének csak egy részét képezi az elméleti oktatás, és a gyakorlatot természetesen semmi sem pótolja, ám egyértelmű, hogy bár az autóvezetés sokak számára kitűzött cél, de a klasszikus oktatási formák már nem válnak be.
Logikusnak tűnik, hogy a legfiatalabb generációk esetében a digitális eszközöket már nem lehet elhagyni a mindennapokból, és az oktatásból sem lehet kihagyni ezeket az eszközöket. Ez alól a KRESZ-oktatás sem jelent kivételt, különösen annak fényében, hogy a B kategóriás jogosítványt frissen megszerzők életkora átlagosan 24 év. Ez a generáció már el is várja, hogy a klasszikus KRESZ-könyvek mellett más segítséget is kapjanak a felkészüléshez.
Bár a jelenléti oktatást sokan még mindig sokan választják, ám egyre nagyobb igény mutatkozik az online tananyagok iránt, amelyek bárhonnan könnyen elérhetőek. Ez már csak azért is fontos, mert így a tanulás nem időhöz és helyhez kötött, ami jóval kényelmesebbé teszi a jogosítvány megszerzését.
A tanulók igényei folyamatosan változnak, és ma már egyre inkább interaktív, lebilincselő tananyagokra vágynak. A KRESZ-ismeretek elsajátítása sokak számára kihívást jelent, mivel a hagyományos tananyag gyakran túl száraznak és érthetetlennek tűnik. Ezen a téren jelentős előrelépést hoznak az online oktatási platformok, amelyek nem csupán szöveges információkat kínálnak, hanem videós anyagokkal, életszerű példákkal és vizuális elemekkel is gazdagítják a tanulási folyamatot. Ezek az új megközelítések segítenek abban, hogy a tanulás élvezetesebb és hatékonyabb legyen, így a diákok könnyebben sajátíthatják el a közlekedési szabályokat.
A KRESZ-vizsgára való felkészülés során a digitális megoldások jelentős segítséget nyújthatnak. A tanulók szinte korlátlan alkalommal gyakorolhatják a tesztfeladatokat, ami lehetővé teszi számukra, hogy a valódi vizsgán sokkal magabiztosabban álljanak helyt. Ez a fokozott felkészültség pedig kifejezetten jótékonyan befolyásolja a teljesítményüket.