Figyelmeztető üzenet érkezett a Volkswagentől a büntetővámokkal kapcsolatosan.

Bár a Volkswagen fokozatosan erősíti jelenlétét a villanyautók világában, nem mentes a kihívásoktól. A cég előtt álló jövő pedig, akárcsak más autógyártók esetében, még mindig homályos.
A gyártó most arra figyelmeztette befektetőit, hogy az éves nyereség-előrejelzéseik várhatóan az alsó határon fognak teljesülni. Ennek okaként Donald Trump kormányának kiszámíthatatlan vámpolitikáját emelik ki, ami miatt megbízható pénzügyi előrejelzések készítése gyakorlatilag lehetetlenné vált - értesült a Reuters. Így az eddigi 5,5-6,5 százalékos üzemi profitráta-várakozások helyett most már csak 5,5 százalékot tudnak érvényesnek tekinteni.
A legfrissebb előrejelzések hátterében a Porsche profitfigyelmeztetése áll, amely jelentős hatással van a gyártóra. A Volkswagen többségi tulajdonában lévő Porsche jelenleg nem rendelkezik gyártóbázissal az Egyesült Államokban, így minden egyes modelljét exportálni kénytelen. Az amerikai importvámok, amelyeket Trump vezetett be, tovább növelik az autók árát. A Porsche új becslései szerint ez áprilisban és májusban körülbelül 100 millió eurós többletköltséget jelent a vállalat számára. A Volkswagen-csoport egyébként olyan autógyártók közé tartozik, akiknek komoly kihívásokkal kell szembenézniük a washingtoni vámpolitika következményeként. A Porsche mellett az Audi is érintett, hiszen az ő járműveik is mind exportálásra kerülnek az Egyesült Államokba.
A német autógyártó vezetősége vizsgálja a lehetőségét, hogy több autót gyártsanak helyben, azaz az amerikai piacon. Lehet, hogy építenek egy gyárat Dél-Karolina államban, de erről még nem döntöttek. Eközben tovább folytatódik a VW hazai átszervezése. Folyamatban van Németországban a hétezer fős leépítéssel járó kapacitáscsökkentés.
A jó hír viszont az, hogy az elektromos autók eladása az európai piacon az év első negyedében megduplázódott.
Arno Antlitz, a vállalat pénzügyi igazgatója bejelentette, hogy a Spanyolországban gyártott ID.2 modell, amelynek európai ára 25 ezer euró (körülbelül 10 millió forint), már olyan nyereségszinttel értékesíthető, ami vetekszik a hagyományos autók által elért profitráttal.