Az Európai Unió fokozott erőfeszítéseket tesz az interneten terjedő gyűlöletbeszéd visszaszorítása érdekében.


Az Európai Bizottság és a Digitális Szolgáltatások Európai Testülete bejelentette, hogy az online gyűlöletbeszéd elleni magatartási kódex átdolgozott és megerősített verziója a jövőben a digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) fontos részét fogja képezni. Ez az új megközelítés arra ösztönzi az Európában működő platformokat, hogy önkéntesen tartsák be a magatartási kódexeket, ezzel segítve az online kockázatok hatékonyabb kezelését.

A kódex a 2016-ban megalkotott első verzióját bővíti ki, amelyet olyan nagyvállalatok írtak alá, mint a Facebook, a Google, a Twitter, a YouTube és a Microsoft. Ezt követően számos egyéb online szolgáltató is elkötelezte magát amellett, hogy aktívan fellép a problémás tartalmak európai elterjedése ellen. Az aláírók között szerepel még például a Snapchat, a Rakuten Viber, a TikTok és a Twitch is.

A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.

A megerősített kódex egyik frissítése, hogy az üzemeltetőknek lehetővé kell tenniük a nonprofit vagy az illegális gyűlöletbeszédben jártas állami szervek számára, hogy nyomon kövessék a gyűlöletbeszéddel kapcsolatos felhívások felülvizsgálati folyamatát, és a felőlük érkező kérések legalább kétharmadát 24 órán belül értékeljék.

A Bizottság hangsúlyozza, hogy a kódex betartása segíthet igazolni a DSA-kötelezettségeknek való megfelelést a kijelölt platformokra vonatkozóan, az éves független auditok függvényében. A magatartási előírásokat betartó vállalatok vállalják az átláthatóságra vonatkozó kötelezettségvállalásokat, és együttműködnek a különböző érdekelt felekkel a gyűlöletbeszéd azonosítása érdekében. Az aláíróknak jelenteniük kell elért eredményeikről is, az adatokat országokra szerint bontva, átláthatóbbá téve, hogy mely régiókban milyen típusú gyűlöletbeszéd a jellemző.

Related posts