Az eső miatt elhalasztott Belga Nagydíjon a két McLaren között egy izgalmas előzés döntötte el a versenyt, amely végül a győzelmet hozta.

Bár a hatalmas vihar miatt a Belga Nagydíj rajtja 80 perces késéssel történt, a verseny jelentős része végül száraz körülmények között, viszonylag eseménytelenül zajlott. Az első negyed órában azonban izgalmas fordulatok zajlottak: Oscar Piastri megelőzte a pole pozícióból induló Lando Norrist, míg Lewis Hamilton egy kiemelkedő taktikai lépéssel tűnt ki a mezőnyből.
A várakozásoknak megfelelően drámai módon átalakultak az időjárási viszonyok Spa-Francorchamps-ban vasárnapra, ahol a délelőtti F3-as verseny lebonyolítását a zord esőzések gyakorlatilag lehetetlenné tették.
Az F1-es rajt előtt az eső ismét elkezdett csepegni, ami miatt a versenyirányítás döntése értelmében a start biztonsági autó mögött zajlott le, késlekedés nélkül. A rajtrácson csupán 16 autó várakozott, mivel az időmérőn gyengén teljesítő Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Kimi Antonelli és Fernando Alonso autói a csapataik által végrehajtott új beállítások vagy motorelemek cseréje miatt kikerültek a parc fermé-korlátozások alól, így ők a bokszutcában álltak sorban, éppen ebben a sorrendben.
A felvezető kört minden versenyző intermediate gumikon kezdte, és a pályán összegyűlt víz helyett inkább a gyenge látási viszonyok miatt többen is kifejezték aggodalmukat. Az FIA gyorsan lépett: azonnal piros zászlóval leállította a futamot. A versenyzők az aktuális sorrendben parkolták le autóikat a bokszutcában, majd kiszállva várták a további fejleményeket. Érdemes megjegyezni, hogy a versenyekre szánt maximális 3 órás időkeret még nem indult el: az FIA megerősítette a Sky Sportsnak, hogy a számláló nem a felvezető körrel, hanem a tényleges versenytáv kezdetével indul, ami még nem történt meg.
Egy órán át megállás nélkül zuhogott az eső a pályára, de 16 óra körül végre elcsendesedett az ég, és a pálya is kezdett kiszáradni. 16:20-ra már meg is hirdették a verseny folytatását. A bokszutcából a biztonsági autó irányításával indult el a mezőny, élén Lando Norris McLarenjével.
Négy kör elteltével tért vissza a bokszutcába a safety car, miközben a versenyirányítás egy repülőrajtot rendelt el a még mindig csúszós pályán. Az első helyezés gyorsan átalakult: Norrisnak korrekciót kellett végrehajtania a La Source kijáratánál, így Piastri közel tudott maradni hozzá az Eau Rouge-on áthaladva. A Kemmel egyenesben pedig már el is húzott csapattársa mellett, ezzel átvéve a vezetést.
Russell mögöttük gyors léptekkel megelőzte Albont az ötödik helyezésért, míg Verstappen szoros versenyt vívott Leclerc-kel a harmadik pozícióért. Az igazi pozícióharcos azonban Hamilton volt, aki sorra előzte meg ellenfeleit, eltökélten próbálva feljebb küzdeni magát a mezőny hátsó részeiből.
Hamilton, akinek nem volt sok veszítenivalója, volt az első versenyző, aki a 12. körben közepes keverékű gumikért hajtott ki. Ezzel a tökéletes időzítést választotta, hiszen a pálya állapota éppen kedvezően változott, lehetővé téve, hogy slick gumikon gyorsabb kört autózzon. A 13. körben aztán többen is követték példáját az élmezőnyből, köztük Piastri, Leclerc, Verstappen és Russell. Norris viszont, mivel közel volt csapattársához, még egy kört kénytelen volt várni. Ráadásul, mivel a kerékcseréje sem volt éppen villámgyors, 9 másodperces hátrányban tért vissza a pályára Piastri mögött, továbbra is a második helyen, de egyedüliként kemény keverékű gumikon. A kerékcserék során Hamilton lett a legnagyobb nyertes, hiszen a hetedik helyen találta magát McLarenek, Leclerc, Verstappen, Russell és Albon mögött.
Innentől viszont hosszú időre megszilárdultak a frontvonalak, nem történtek pozíciócserék a mezőny első felében. A fő beszédtéma a versenyzők és mérnökeik között nagyon gyorsan arra terelődött, vajon a több mint 30 körös etap teljesíthető lesz-e a közepes keverékekkel. Ez a győzelem sorsában is kulcskérdésnek tűnt, hiszen Norris a keménnyel - amely ezen a hétvégén két fokkal keményebb, mint a közepes keverék - már semmiképpen nem tervezett újabb kerékcserét.
A két McLaren-pilóta közötti különbség továbbra is érezhető maradt, hiszen amikor Norris próbálta csökkenteni a lemaradását, egy apróbb hiba következtében rendszerint eltüntette az erőfeszítéseit.
A második kerékcserét végül csak a mezőny hátsó felében haladó versenyzők vállalták be, részben taktikai okokból. Ám sajnos számításaik nem váltak valóra, hiszen újabb biztonsági autó nem érkezett a pályára, és a verseny során még egyetlen kieső sem történt – ami a 15 órakor Spában uralkodó viszonyok fényében meglehetősen hihetetlennek tűnt.
Norris az utolsó néhány körben kezdte látványosan csökkenteni a lemaradását, de a felgyorsult tempója már nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy veszélyt jelentsen Piastri domináló teljesítményére. A McLaren újabb kettős győzelmet ünnepelhetett, miközben az ausztrál pilóta idei hatodik sikerével egy kicsit megtörte Norris korábbi versenyeken mutatott lendületét. Ezzel Piastri 16 pontosra növelte előnyét a bajnokságban, ami tovább fokozta a verseny izgalmát.
A dobogóra végül Leclerc léphetett fel, mögötte pedig Verstappen, Russell, Albon, Hamilton, Lawson, Bortoleto és Gasly zárták a sort a pontszerző pozíciókban.
A következő világbajnoki verseny izgalma már a levegőben vibrál, hiszen a Magyar Nagydíj vár ránk a következő hétvégén!