Egy év leforgása alatt a kínai autógyártók képesek voltak megduplázni piaci részesedésüket az európai piacon - számolt be a G7, a gazdasági események világos és érthető elemzője.

Az utóbbi évben jelentős növekedést mutattak a kínai autógyártók eladásai az európai piacon. A Jato Dynamics kedden nyilvánosságra hozott statisztikái szerint május hónapban 28 európai országban összesen közel 66 ezer autót értékesítettek, amivel piaci részesedésük a tavaly májusi 2,9%-ról 5,9%-ra emelkedett.
Számokban: májusban 1,9 százalékkal nőttek az újautó-eladások Európában az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss adatai szerint, a január és május közötti időszakra vonatkozóan viszont még enyhe visszesést (-0,6 százalék) regisztráltak.
Friss adatok szerint az elektromos autók piaci részesedése az Európai Unióban 15,4%-ra emelkedett, ami jelentős növekedést jelent a tavalyi 12,1%-hoz képest. Ezzel szemben a hagyományos benzines és dízeljárművek aránya 38,1%-ra csökkent, a korábbi 48,5%-ról. A legkeresettebb járműtípus továbbra is az öntöltő hibridek, amelyek 35,1%-os részesedéssel büszkélkedhetnek, míg a tölthető hibridek részesedése is emelkedett, elérve a 8,2%-ot.
Alulnézet: A Tesla piaci részesedése tovább csökkent, hiszen májusban 28 százalékkal estek vissza az amerikai vállalat európai értékesítései. Az olasz-amerikai Stellantis eladásai is mérsékelten zuhantak, 3 százalékkal, amit a Bloomberg cikkében említettek szerint részben a kínai gyártók növekvő piaci jelenléte indokol.
Mi várható? A kínai járműgyártók közti évek óta tartó árháború hatása, hogy egyre több gyártó jelenik meg a termékeivel az európai (és a magyar) piacon is - írtuk nemrég a BYD árcsökkentéseiről szóló cikkünkben.