BMW 330e xDrive: Megnövelt akkumulátor, kibővített elektromos hatótávolság | ma7.sk A BMW legújabb 330e xDrive modellje lenyűgöző frissítésekkel érkezett, amelyek középpontjában a megerősített akkumulátor áll. Az új akku nemcsak a teljesítményt növeli, h


A német prémiumautó-márka 3-as sorozata idén 50 éves jubileumát ünnepli, amely időszak alatt már hét generáció váltotta egymást. Az újabb modell különlegessége, hogy egyes országokban tisztán elektromos változatban is elérhető, míg az Európai Unióban háromféle konnektoros hibrid verzió képviseli a környezetbarát technológiát. A tesztelésre kapott jármű az erősebbik, összkerékhajtású csúcsváltozat, amely a bónusz M sportcsomagnak köszönhetően még izgalmasabbá válik.

A klasszikus szedán alapforma természetesen maradt, az emberszabású vesék szintén, maga az egész kasztni viszont valamivel pengésebbé vált.

De tényleg csak valamivel, mert ennek az autónak a célcsoportja konzervatívabb ízlésű vásárlókból áll.

Amennyiben a vásárlók ennél is nagyobb izgalomra vágynak, lehetőségük van rendelni a tesztautót felvértező M dizájncsomagot. Ez a csomag impozáns légbeömlőkkel büszkélkedik elöl, míg hátul két kályhacső méretű kipufogóvéget/diffúzort/dekoratív légterelőt kínál. A látványt tovább fokozzák a 19 hüvelykes, vonzó alufelnik, és természetesen a képeken is megcsodálható Arctic Race Blue metálfényezés, amely még inkább kiemeli az autó sportos karakterét...

A kiváló minőségű anyagok és a precíz illesztések önmagukért beszélnek, ezért erről felesleges hosszasan beszélni. A vezetéstámogató rendszerek tárháza pedig olyan széles, hogy szinte a végtelenség határát súrolja, ami egy prémium márkához méltó élményt kínál.

A kamerarendszer lehetővé teszi, hogy madártávlatból szemléljük az autót és annak környezetét, ráadásul tetszőleges szögből. A tempomat figyelemmel kíséri a sebességkorlátozó táblákat, míg a sávtartó és a koccanásgátló funkciók is magától értetődően működnek. Emellett az automata parkolóasszisztens is a rendszer része, biztosítva a kényelmet és a biztonságot.

Az infotainment rendszer kiemelkedő előnye továbbra is a körtárcsás/nyomógombos iDrive kezelőfelület, amely egyrészt elkerüli a képernyő ujjlenyomattal való szennyeződését, másrészt minimálisan tereli el a figyelmet a vezetésről. Az egész középkonzol egy formatervezési mestermű, amely magában foglalja a Swarovski-gyémántokra emlékeztető elegáns váltópöcköt is. A digitális műszerfal harmonikusan illeszkedik a központi kijelzőhöz, amelyet - a márka hagyományainak megfelelően - kissé a vezető felé orientáltak, így a vezetési élmény még inkább fokozható.

A hifi csúcsminőségű Harman Kardon, az M sportcsomag leglátványosabb belső elemei pedig a sportos szabású elülső ülések, plusz a kiváló fogású, vastag bőrkormány.

Ami pedig a helykínálatot illeti, főleg hátul nőtt meg az elődhöz képest, a benzin- és dízelverzióknál 480 literes koffert viszont itt 375 literesre faragta le az akkumulátor. Ugyanakkor némi variációs lehetőséget is kínál, mivel az osztott hátsó üléstámlák külön-külön előredönthetők.

Ahogyan azt már korábban említettük, tesztautónk a hibrid motorváltozat erősebbik típusa volt, amely 215 kW (292 LE) rendszerteljesítménnyel és 420 Nm-es össznyomatékkal büszkélkedhetett. (Ezek a számok a 320e modellnél 204 LE-t és 350 Nm-t mutatnak.) A közel 300 lóerős teljesítményt egy kétliteres benzinmotor és egy villanymotor kombinációja biztosította; a részletes teljesítménymutatókat a műszaki specifikációk között találhatják. Mindez az összkerékhajtás rendszerével egészült ki, míg a váltó nyolc sebességes Steptronic automatikus volt.

Az új generáció legnagyobb ásza azonban a csaknem megduplázott (11,2→19,5 kWh) kapacitású akkumulátor, amely a gyártó szerint akár 89 tisztán elektromos hatótávolságot is biztosíthat. Ezt ugyan nem sikerült elérnem, de a70 kilométerrel is meg voltam elégedve, pláne, hogy téli tesztről volt szó. Az új akku töltésteljesítménye is nőtt a korábbihoz képest: most 11 kW, amivel a csontig lemerült aksi is mindössze 2 és negyed óra alatt telidurrantható.

Aztán volt még menetmódválasztónk, 2-2 sport és hibrid, plusz egy EV pozícióval. Utóbbi természetesen csak akkor hagyja magát bekapcsolni, ha van elég szufla az akkumulátorban. Ugyanez érvényes az abszurdnak tűnő egyliteres átlagos benzinfogyasztásra is: addig ennyi, vagy ehhez közeli, ameddig túlnyomórészt a villanymotor hajtja az autót.

Amikor az akkumulátor kimerül, a benzinmotor beindul, amely körülbelül 7 literes fogyasztással működik. Azonban a konnektoros hibridek célja, hogy minden este feltöltsük őket - ideális esetben a garázsunkban található 400 V-os, "ipari áramú" csatlakozóról. Ha ezt a gyakorlatot követjük, és naponta 50-60 kilométert teszünk meg, könnyen előfordulhat, hogy a tankban a benzin teljesen "megszárad"...

Related posts