Básthy Béla megállapította: "Így tehát van remény arra, hogy a már elkészült gyalogos-kerékpáros hídunkon keresztül tudunk majd közlekedni."


Dehogy mikor lehet valóban használni Kőszeg sehova sem vezető hídját, arról semmit sem tudni.

Kőszegen 94 millió 432 ezer 197 forintból új gyalogos- és kerékpáros híd készült el – erről már 2023 júliusában beszámoltunk.

A beruházás rendkívül figyelemfelkeltő volt, mivel a hídat úgy alakították ki, hogy a közlekedők számára gyakorlatilag használhatatlan. Ennek az építménynek a létrejötte egy átfogó projekt részeként szolgál, amely a jövőben egy készülő intermodális csomóponthoz fog kapcsolódni.

A beruházás lényege, hogy a kőszegi vasútállomás mellett a városhatárban kapna helyet a buszpályaudvar is. Ez utóbbi egyébként jelenleg a belvárosi Liszt Ferenc utcában van elhelyezve.

Az ismertetett terv szerint többek között egy második számú csomópont is létesülne, a meglévő 87. sz. főút és az Vasútállomás utca és Rákóczi Ferenc utca keresztezése, ide jelzőlámpás irányítást terveznek.

A portál 50 új parkolóhelyet, turistabusz beállót, taxi állomást is említett, de új hidat, na azt nem.

A híd megépítése finoman szólva is sietős döntés volt. A képviselő-testület tagjai között sem volt egyetértés azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e 100 millió forintot költeni egy olyan hídra, amely hosszú időn át kihasználatlan marad.

A város vezetősége azonban makacsul kitartott az építkezés mellett, ezért Kőszegre érkezve mindenki szembesülhet az egyik oldalán lezárt, titokzatos torzóval, amely csendesen bámul a semmibe.

Határozottan állítható – és ezt a Magyar Közút korábbi válasza is alátámasztja – hogy a híd jelenlegi kapcsolódásánál lévő 87-es főúton kerékpárral való közlekedés tilos.

A 87-es főúton eddig nem volt lehetőség kerékpáros közlekedésre a biztonság megőrzése érdekében. Jelenleg Kőszeg Város Önkormányzata egy új gyalogos és kerékpáros hidat épít a Gyöngyös-patak felett. Ennek a városi projektnek az a célja, hogy az új kerékpáros átjáró később csatlakozzon a belterületi, a főúttal párhuzamosan futó kerékpárúthoz, így biztosítva a biztonságos és kényelmes közlekedést a kerékpárosok számára.

A jövőben valószínűleg továbbra sem lesz lehetőség kerékpározásra a 87-es főúton, mivel az új fejlesztések éppen azt a célt szolgálják, hogy biztonságos alternatívákat kínáljanak a két keréken közlekedők számára a környéken.

A legnagyobb kérdés az, hogy mikor épülhet meg az intermodális csomópont. Többen egyébként attól tartanak, hogy mivel a híd fából készült, így mire a beruházás a végéhez ér, addigra a hídon egy komolyabb felújítást kell majd eszközöli.

Idén augusztusban egy technikai jellegű tudomásulvétel következtében ismét napirendre került a kőszegi testület előtt a csomópont ügye.

A nyilvános jegyzőkönyv tanúsága szerint jelenleg folyamatban van a kormánnyal kötendő támogatási szerződés kidolgozása az intermodális csomópont megvalósítása érdekében. Ennek előfeltételeként a képviselőknek jóvá kellett hagyniuk a kőszegi térség közösségi közlekedésének fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmányt, valamint a Fenntartható Városi Mobilitási Tervet (SUMP).

Básthy Béla (Fidesz-KDNP) polgármester akkor azt fűzte hozzá az előterjesztéshez, hogy:

A történetünk szívében ott rejlik az örömhír: a Kőszegi Intermodális Csomópont megvalósításának előkészületei már javában zajlanak. Ez pedig nem más, mint egy újabb lépés a jövő felé, amely lehetőséget ad arra, hogy a frissen elkészült gyalogos-kerékpáros hídon biztonságosan átkelhessünk. A remény tehát él és virul!

A pontos időpontot illetően továbbra sincsenek konkrét információink.

Related posts