Alonso a pályafutása titkát így fogalmazta meg: "Mert soha nem rendelkeztem domináló autóval." | M4 Sport


Negyvenen túl is a harmadik bajnoki cím megszerzésére törekszik Fernando Alonso. A spanyol pilóta meggyőződése, hogy az éhsége éppen abból fakad, hogy pályafutása alatt mindössze egyszer, ráadásul az F1-en kívül, ült a legjobb autó volánjánál.

Fernando Alonso, az időtlen versenyző, idén ünnepli 43. születésnapját, de még mindig tele van ambícióval és elszántsággal. Új, több évre szóló szerződést kötött az Aston Martinnal a Forma-1-ben, ami azt jelzi, hogy 25 évvel debütálása után is elkötelezett a királykategória iránt. Az év első felében megkötött megállapodása 2026 végéig biztosítja számára a versenyzési lehetőséget, és készen áll, hogy fejest ugrjon a közelgő nagy szabályváltozások tengerébe.

Ahogy nemrégiben a BBC-nek nyilatkozott, továbbra is töretlen az elhatározása, hogy megszerezze a harmadik világbajnoki címét. Reményei szerint két év múlva még egy utolsó lehetőség adódik erre, méghozzá az Adrian Newey által erősített Aston Martin pilótájaként.

Abban a szezonban már a 46. születésnapját ünnepli, így valódi különlegesség lenne, ha bajnoki címmel is megajándékoznák.

Alonsóban nem csupán az a figyelemre méltó, hogy ilyen fiatalon kiemelkedő teljesítményt nyújt, hanem az is, hogy a siker iránti szenvedélye és motivációja továbbra is töretlen. Véleménye szerint a pályafutásának sokszor szerencsétlenül alakuló fordulatai formálták ezt az eltökéltséget.

A kérdésre, hogy hogyan képes még mindig ilyen mélyen szeretni az F1-et, és miért ragaszkodik a folytatáshoz, a válaszom az, hogy a Forma-1 számomra nem csupán egy sportág, hanem egy életérzés, amely tele van izgalommal és szenvedéllyel. Minden verseny egy újabb lehetőség a felfedezésre, a stratégiák és technológiák megismerésére, valamint a versenyzők bátorságának és tehetségének csodálatára. A sport folyamatosan megújul, és mindig tartogat meglepetéseket, ami lehetetlenné teszi, hogy megunjam. Az F1 világának dinamizmusa és a közösség izgalma, amely körülvesz, csak még inkább megerősíti a kötelékemet a sport iránt. Az érzés, hogy részese lehetek ennek a különleges közösségnek, és hogy együtt élhetjük át a sikereket és csalódásokat, valóban felbecsülhetetlen számomra.

Pályafutásom során mindig olyan autókat irányítottam, amelyek nem a legjobbnak számítottak. Még a két bajnoki évem alatt is így volt ez. 2005-ben a McLaren rendelkezett a leggyorsabb autóval, de a megbízhatóságuk hagyott némi kívánnivalót maga után, ami végül a bajnoki címünket is meghatározta. 2006-ban hasonló helyzet alakult ki, hiszen a Ferrari és Michael Schumacher számos kieséssel kellett, hogy szembenézzen, különösen a japán verseny végén, ami lehetőséget adott számomra, hogy megnyerjem a bajnokságot.

"Továbbra is szállítom az eredményeket, motivált vagyok, és nem érzem úgy, hogy körbe-körbe mennék, mert minden évben remélem, hogy az lesz a szezon, amikor gyors autóm lesz" - fogalmazott a kétszeres világbajnok.

Alonso kifejtette, hogy noha sokan talán meglepődnek, hogy ilyen érett korban is kitartóan versenyez, ő nem tekinti ezt különleges teljesítménynek. Szerinte a sikerének kulcsa az alázatosság, amely már fiatal korában is végigkísérte. "Úgy vélem, az edzésre és a munkára való alázatos hozzáállásom a titok. Teljes mértékben elköteleztem magam az F1 iránt, és ezt rendkívüli módon teszem. Úgy érzem, ennek meglesz a gyümölcse az eredményekben. Soha nem hagyok ki egyetlen tesztet, megbeszélést, gyárlátogatást vagy edzést sem. A szórakozás nem volt túl hangsúlyos az életemben. Talán ennek a hozzáállásnak lesz a gyümölcse a negyvenes éveimben, de a húszas-harmincas éveimben kezdődött az az időszak, amikor hosszú távon kell elköteleződni az F1 iránt ahhoz, hogy később sikereket érhess el" - mondta Alonso, aki azt sem zárja ki, hogy ha az Aston Martin jól szerepel, akár 2026 után is folytathatja pályafutását a Forma-1-ben.

Related posts