Két mesterséges intelligencia avatar mindössze 7 óra leforgása alatt 2 milliárd forrást generált.
Fotókon bemutatva Irán drámai reakciója az amerikai légicsapásra.
Luo Yonghao és Xiao Mu, a két népszerű influenszer, június 15-én egy különleges élő közvetítést rendezett, amelyben nem maguk, hanem az avatárjaik léptek a színpadra. Ezt a rendezvényt a Baidu, a neves kínai technológiai óriás közreműködésével valósították meg, és célja az volt, hogy kiderítsék, az AI-alapú modellek valóban képesek-e több bevételt generálni, mint az élő emberek. Az eredményük pedig meglepő: úgy tűnik, hogy legalább az ő esetükben ez igaznak bizonyult. A két influenszer a múlt hónapban összesen 4 órán át volt online, ám megrendeléseik száma elmaradt a két mesterséges intelligencia által generált eredményektől – számolt be a CNBC.
Luo, a 24,7 millió követővel bíró népszerű influenszer, elmondta, hogy ez volt az első alkalom, amikor virtuális karaktert alkalmazott termékek népszerűsítésére. Az eredmény pedig őt is meglepte, hiszen nem számított ekkora hatásra.
Luo és műsorvezetőtársa avatárjait a Baidu generatív mesterséges intelligenciájának segítségével alkották meg, amely öt évnyi videófelvétel elemzésével képes volt visszaadni a humorukat és egyedi stílusukat – nyilatkozta Wu Jialu, a Be Friends Holding kutatási vezetője, Luo másik vállalkozásában.
Ez egy DeepSeek pillanat Kína egész livestreaming és digitális ember iparának számára
- nyilatkozta a vezető, utalva arra a pillanatra, amikor a DeepSeek januárban szinte a semmiből berobbant a köztudatba, és lenyűgözte a világot.
A vállalatok számára egyre vonzóbbá válik az AI-alapú influenszerek alkalmazása az élő személyek helyett, ahogyan arról korábbi cikkünkben is beszámoltunk. Azonban ahhoz, hogy ez a trend széles körben elterjedhessen, a fejlesztőknek még számos kihívással kell szembenézniük.
Wu véleménye szerint a legnagyobb nehézséget a virtuális emberek élő közvetítések során történő alkalmazásában nem annyira a technológiai kihívások, hanem inkább a különböző platformok által támasztott követelmények jelentik. A digitális avatarokat ugyanis fel kell készíteni arra, hogy megfeleljenek a termékreklámokkal kapcsolatos irányelveknek. Emellett a nagyobb livestreaming platformok sajátos szabályrendszereket alkalmazhatnak arra vonatkozóan, hogy engedélyezik-e a virtuális emberek használatát, ami további kihívásokat jelenthet a felhasználók számára.